Wyjazd ministrantów i aspirantów do Piwnicznej – Zdrój (29.01. – 31.01. 2024r.)

Tegoroczne ferie ministranci i aspiranci z naszej parafii rozpoczęli od trzydniowego wyjazdu w góry. Po porannej Mszy Świętej, grupa 14 chłopców wraz z ks. opiekunem i trojgiem rodziców, udała się w podróż.

Pierwszego dnia zatrzymaliśmy się w Starym Sączu. Wstąpiliśmy do Klasztoru Sióstr Klarysek, którego historię oraz życie św. Kingi przybliżył nam pan kościelny. Następnie, udaliśmy się na spacer po leśnym molo. Podczas wędrówki pogoda była wyjątkowo piękna, więc mogliśmy nacieszyć oczy niezwykłą panoramą okolicy. Z pewnością, niezapomnianą atrakcją w tym dniu był laserowy paintball, podczas którego chłopcy mogli sprawdzić swój spryt, refleks i umiejętności strategiczne. Po smacznej pizzy, udaliśmy się na miejsce noclegowe. Dzień zakończyliśmy adoracją Pana Jezusa, podczas której każdy pisał list do Boga, w którym wyrażał wdzięczność za otrzymane w tym dniu dary oraz przepraszał za to, co byłe złe.

Kolejnego dnia wybraliśmy się na stok narciarski oraz wędrówkę po górach. Aktywność fizyczna połączona była z modlitwą oraz rozmowami na ważne tematy. Podczas Mszy Świętej otrzymaliśmy okrągłe talerzyki, które miały symbolizować duchowe pateny. Po kolacji spotkaliśmy się z ks. misjonarzem, który zaprezentował nam film ukazujący specyfikę życia w Afryce i opowiedział o swojej posłudze. Podczas wieczornego nabożeństwa doskonaliliśmy poznaną praktykę codziennego rachunku sumienia.

Ostatniego dnia, w czasie Eucharystii, uroczyście złożyliśmy na Ołtarzu talerzyki z listami do Boga (czyli nasze duchowe patenty). Po obiedzie udaliśmy się na wycieczkę pociągiem, a następnie odmówiliśmy Koronkę przed słynącym licznymi cudami obrazem Jezusa Frasobliwego. Wróciliśmy do domu zmęczeni, szczęśliwi i umocnieni w przyjaźni z Jezusem i innymi.