2 grudnia młodzież z Grupy Apostolskiej razem ze swoim opiekunem ks. Markiem Synowcem udała się do Wadowic – rodzinnego miasta Świętego Jana Pawła II.

Relacja Bartka Ujasa i Katarzyny Babuli:

Do Wadowic wyjechaliśmy w godzinach porannych małą grupką. Podczas podróży umilaliśmy sobie czas grami oraz rozmowami. Po dotarciu na miejsce weszliśmy do Bazyliki Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, do której uczęszczał młody Karol Wojtyła. Po krótkiej modlitwie i wpatrywaniu się w piękne wnętrze świątyni udaliśmy się do rodzinnego domu Jana Pawła II, który znajduje się tuż obok kościoła. Dzięki temu, Rodzina Wojtyłów mogła ze swojego domu wpatrywać się w kościelne mury.

Zwiedzanie muzeum trwało około dwie godziny. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych faktów z życia Papieża, np. poznaliśmy jego hobby, którym były narty oraz trudności z jakimi zmagał się od najmłodszych lat m.in. po śmierci najbliższych mu osób. W drugiej części wizyty w muzeum pan przewodnik oprowadzał nas po specjalnie przygotowanych salach upamiętniających wielki pontyfikat Papieża Polaka, m.in. salę, gdzie znajduje się jedyna na świecie replika Jubileuszowych Drzwi Świętych z Bazyliki Św. Piotra; salę poświęconą spotkaniom z młodymi z całego świata po ustanowieniu Światowych Dni Młodzieży; salę upamiętniającą zamach na Ojca Świętego; salę, gdzie przypomnieliśmy sobie pogrzeb Jana Pawła II czy tzw. “salę łask”, gdzie zebrano tysiące modlitw i próśb zostawionych przez wiernych przy grobie Papieża.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Kalwarię Zebrzydowską, która również była bliska Świętemu Janowi Pawłowi II. Wstąpiliśmy także na szybki posiłek do znanej sieci fast-foodów. Cały wyjazd był bardzo udany i ciekawy; poznaliśmy tereny w których wychowywał się młody Papież oraz inspirujące wątki z jego ziemskiej pielgrzymki do Boga.