Piątek (22 lipca br.) był tzw. „Dniem turystycznym”. W ramach trwającego Tygodnia Misyjnego przed Światowymi Dniami Młodzieży nasi goście z Francji poznawali region Mielca.

Poniżej relacja naszego parafianina Bartosza Ujasa:

Dzień Turystyczny rozpoczęliśmy poranną modlitwą w naszym kościele. Następnie z młodzieżą francuską pojechaliśmy autokarem do Parku Historycznego w Bliźnie, gdzie w czasie II wojny światowej był niemiecki poligon broni rakietowej V1 i V2.

Kolejnym przystankiem na naszej trasie był Zamek w Baranowie Sandomierskim wzniesiony pod koniec XVI wieku. Zwiedzanie zamku rozpoczęliśmy od nawiedzenia kaplicy zamkowej pw. Matki Bożej. Styl w jakim została urządzona nawiązuje do krakowskiej secesji.  Ciekawostką okazało się to, że przy ołtarzu głównym znajduje się rekonstrukcja pięknego tryptyku autorstwa Jacka Malczewskiego – oryginał przechowywany jest w Muzeum Diecezjalnym w Tarnowie. Z kaplicy przeszliśmy na krużganek, którego sufit zdobiły liczne herby rodowe. Następnie podziwialiśmy wnętrza salonów gościnnych. Z kolei w piwnicach zamku znajdowały się eksponaty przywodzące m.in. na myśl salę tortur. Opuściwszy mury zamku poszliśmy na pole golfowe, gdzie każdy z nas spróbował swoich sił w wybijaniu piłeczki golfowej. Kolejną atrakcją było strzelanie z łuku. Wizytę zakończyliśmy pyszny obiadem w zamkowej restauracji.

Z Baranowa pojechaliśmy do Pustkowa-Osiedla, gdzie zwiedziliśmy rekonstrukcję byłego nazistowskiego obozu pracy przymusowej oraz przeszliśmy tzw. „Górę Śmierci”. Na zakończenie trzeciego „Dnia w diecezji” wróciliśmy do Mielca. W kościele pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy o godz. 18.00 uczestniczyliśmy w Mszy Świętej.

W sobotę w Starym Sączu odbędzie się Diecezjalny Dzień Wspólnoty.