„ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II – WIELKI POLAK I WIELKI PIELGRZYM”

§ 1.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki uczestnictwa w konkursie plastycznym „Święty Jan Paweł II – Wielki Polak i Wielki Pielgrzym”, zwanym dalej „Konkursem” a także kryteria oceny prac konkursowych
    i warunki nagradzania zwycięzców.
  2. Organizatorem Konkursu jest Parafialny oddział Akcji Katolickiej parafii Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mielcu , 39-300 Mielec, mielec1@diecezja.tarnow.pl, nr tel.: 17 586 22 62 (w godz. otwarcia kancelarii), zwany dalej „Organizatorem”.
  3. Koordynatorem Konkursu jest ks. Bartłomiej Musiał i p. Urszula Kamińska  –   prezes Parafialnego Oddziału Akcji Katolickiej przy parafii MBNP w Mielcu.

§ 2.

CEL KONKURSU

Celem konkursu jest: Przybliżenie postaci Św. Jana Pawła II młodemu pokoleniu.

§ 3.

ZAKRES TERYTORIALNY I UCZESTNICY

  1. Konkurs kierowany jest do dzieci i uczniów szkół podstawowych mieszkających na terenie naszej parafii.
  2. Kategorie wiekowe:
  • przedszkola
  • klasy I – IV
  • klasy V – VIII

§ 4.

PRACA KONKURSOWA

  1. Praca konkursowa powinna spełniać następujące kryteria:
  • rozmiar – praca konkursowa powinna być wykonana w formacie A4 lub A3
  • forma i technika – dowolna
  • praca powinna być wykonana samodzielnie przez dziecko pod kierunkiem rodziców lub nauczyciela
  • udziału w Konkursie nie mogą brać prace prezentowane w innych konkursach plastycznych, wystawach, itp.

2. Każda praca plastyczna powinna być podpisana z tyłu: imię, nazwisko, wiek i szkoła, nazwa szkoły lub przedszkola

§ 5.

WARUNKI UCZESTNICTWA I HARMONOGRAM KONKURSU

  1. Udział w Konkursie i podanie danych związanych z udziałem w nim są całkowicie dobrowolne.
  2. Zgłoszenie pracy konkursowej jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
  3. Prace konkursowe należy dostarczyć w terminie od dnia 01 marca 2020 roku do 30 kwietnia 2020 roku do: ks. Bartłomieja Musiała lud do Kancelarii Parafialnej, ul. Ks. H. Arczewskiego 1, 39 – 300 Mielec.
  4. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę plastyczną. Prace powinny być wykonane samodzielnie, a zgłoszenie pracy musi wskazywać autora. (4, punkt 2)
  5. W Konkursie wezmą udział tylko prace spełniające warunki wskazane w § 4 ust. 1 Regulaminu, dostarczone do 30 kwietnia 2020 r.
  6. Do pracy konkursowej powinny być załączone podpisane przez przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych uczestnika oświadczenia, których treść zawiera załącznik nr 1 i nr 2 do Regulaminu.

§ 6.

KOMISJA KONKURSOWA

  1. Oceny prac dokona Komisja powołana przez Organizatora konkursu.
  2. Komisja wybiera spośród swoich członków Przewodniczącego i Sekretarza.
  3. Komisja czuwa nad prawidłowością przebiegu konkursu, dokonuje oceny prac konkursowych, wyłania najlepsze spośród nich oraz przyznaje nagrody i wyróżnienia.
  4. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący, który ustala miejsce i terminy obrad oraz harmonogram posiedzenia Komisji.
  5. Sekretarz odpowiada za stronę organizacyjną prac Komisji i przygotowanie stosownej dokumentacji.
  6. Komisja obraduje na posiedzeniach zamkniętych. Decyzje podejmowane są zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Komisji.
  7. Decyzja Komisji co do wyboru najlepszych prac jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.

§ 7.

OCENA PRAC KONKURSOWYCH ORAZ OGŁOSZENIE WYNIKÓW

  1. Podczas oceny prac konkursowych komisja będzie brała pod uwagę:
  • zgodność pracy z tematyką Konkursu,
  • oryginalność i kreatywność w ujęciu tematu,
  • sposób ujęcia tematu,
  • walory artystyczne, m.in. kompozycja, kolorystyka, technika wykonania.

2. Z rozstrzygnięcia Konkursu zostanie sporządzony protokół, który podpiszą członkowie Komisji.

3. Komisja może także, poza nagrodami dla najlepszych prac, przyznać wyróżnienia w każdej z kategorii określonych w §3 ust. 2 Regulaminu.

4. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do 30 maja 2020 r. Informacja o terminie, miejscu i czasie ogłoszenia wyników Konkursu zostanie zamieszczona na stronie internetowej parafii.

Prace konkursowe nie będą oddawane autorom prac.

§ 8.

NAGRODY W KONKURSIE

  1. Laureaci Konkursu wezmą udział w uroczystości wręczenia nagród.
  2. Laureaci trzech pierwszych miejsc i wyróżnień w obu kategoriach otrzymają nagrody rzeczowe – nagrody książkowe, ufundowane przez parafię Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mielcu.
  3. W przypadku rezygnacji przez laureata z nagrody, Organizator zastrzega sobie prawo do przekazania nagrody innemu uczestnikowi Konkursu,   który spełnił wszystkie wymagania określone w niniejszym Regulaminie.
  4. Nie jest możliwe odstąpienie prawa do nagrody osobom trzecim. Nie jest możliwe wypłacenie równowartości nagrody.

§ 9.

EKSPOZYCJA PRAC

  1. Prace laureatów Konkursu zostaną wyeksponowane podczas uroczystości wręczenia nagród i wyróżnień.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zachowania nagrodzonych i wyróżnionych prac.

§ 10.

DANE OSOBOWE

  1. Przystępując do Konkursu, uczestnik wyraża zgodę na:
  • przetwarzanie przez Organizatora jego danych osobowych na potrzeby przeprowadzenia Konkursu i realizacji jego celów, na warunkach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
  • nieodpłatną publikację (prezentowanie publicznie w dowolny sposób, w tym m.in. w Internecie) pracy konkursowej uczestnika, jego wizerunku, imienia, nazwiska, informacji o miejscowości, w której mieszka i/lub o szkole, do której uczęszcza, w ramach promocji Konkursu oraz działalności Organizatora.

2. Odmowa dostarczenia dokumentów wymaganych w Regulaminie skutkuje odrzuceniem zgłoszonej pracy konkursowej.

§ 11.

OBOWIĄZYWANIE REGULAMINU

Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z tym, że zmiany wchodzą w życie po 7 dniach od daty zamieszczenia zmienionej treści Regulaminu na stronie internetowej Organizatora.


Załączniki do Regulaminu:

  1. Załącznik nr 1 – Oświadczenie o nieodpłatnym przeniesieniu praw autorskich na organizatora konkursu oraz przetwarzaniu danych osobowych;
  2. Załącznik nr 2 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wykorzystanie wizerunku (osoby niepełnoletnie)

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu

NAZWA SZKOŁY

………………………………………

………………………………………

ADRES SZKOŁY

………………………………………………………………………

IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA,

POD KIERUNKIEM KTÓREGO PRZYGOTOWANO PRACĘ

……………………………………………………………………….

IMIĘ I NAZWISKO PRZEDSTAWICIELA USTAWOWEGO LUB OPIEKUNA PRAWNEGO:

……………………………………………………………………….

 

OŚWIADCZENIE O NIEODPŁATNYM PRZENIESIENIU PRAW AUTORSKICH NA ORGANIZATORA KONKURSU ORAZ PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 

Ja niżej podpisany/a ………………………………………………….jako przedstawiciel ustawowy dziecka/opiekun prawny dziecka ………………………………………………, będącego autorem pracy konkursowej, zgłoszonego przez szkołę: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

klasa: …………, do konkursu plastycznego . „ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II – WIELKI POLAK I WIELKI PIELGRZYM” organizowanego przez Parafialny Oddział Akcji Katolickiej przy parafii MBNP w Mielcu, ul. Ks. H. Arczewskiego 1, 39-300 Mielec
dla przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych mieszkających na terenie naszej parafii (zwanego dalej Organizatorem), oświadczam, iż jestem uprawniony/a do przeniesienia majątkowych praw autorskich do pracy w zakresie wskazanym w niniejszym oświadczeniu.

Jako przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny autora przenoszę nieodpłatnie
na Organizatora autorskie prawa majątkowe do pracy.

Autorskie prawa majątkowe do pracy przechodzą na Organizatora w momencie podpisania niniejszego oświadczenia i dają Organizatorowi prawo do nieograniczonego w czasie wykorzystania pracy i rozporządzania nią, w tym zezwolenie na rozporządzenie
i korzystanie z pracy w kraju i za granicą bez ponoszenia przez Organizatora dodatkowych opłat. Organizator nabywa autorskie prawa majątkowe na następujących polach eksploatacji:

  1. publiczne prezentowanie,
  2. wykorzystywanie w celach informacyjnych i promocji.

Jako przedstawiciel ustawowy autora/opiekun prawny autora pracy zezwalam Organizatorowi na rozporządzanie i korzystanie z pracy w zakresie wskazanym powyżej.

Jako przedstawiciel ustawowy autora/opiekun prawny autora utworu oświadczam, że praca jest autorstwa mojego dziecka i że nie naruszam w żaden sposób praw osób trzecich.

Jako przedstawiciel ustawowy autora/opiekun prawny autora wyrażam zgodę
na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Przetwarzane dane (imię i nazwisko, szkoła, praca plastyczna) mogą być publikowane zgodnie z powyższymi zasadami. Jestem świadomy/a, że mam prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jako przedstawiciel ustawowy autora/opiekun prawny autora utworu wyrażam zgodę
na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/podopiecznego dla potrzeb niezbędnych dla realizacji konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych. Przetwarzane dane (imię i nazwisko, szkoła, praca plastyczna) mogą być publikowane zgodnie z powyższymi zasadami. Jestem świadomy/a, że mam prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

 

 

 

 

……………………………………..                                        ……………………………………..

(data i podpis – przedstawiciel ustawowy                                                      (data i podpis Organizatora)

autora/opiekun prawny autora)

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu Konkursu

OŚWIADCZENIE W PRZEDMIOCIE ZGODY NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU

 

złożone w dniu ………………………… w ………………………………………………………….

przez:…………………………………………………………………………………………………..

Jako przedstawiciel ustawowy dziecka/opiekun prawny dziecka ………………………………..

uczącego się    w klasie ……………………..w   szkole…………………………………………………………………….

niniejszym wyrażam zgodę na:

  1. Przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/podopiecznego oraz nieodpłatne wykorzystywanie, prezentowanie i wielokrotne rozpowszechnianie, na potrzeby konkursu „ŚWIĘTY JAN PAWEŁ II – WIELKI POLAK I WIELKI PIELGRZYM”, organizowanego przez Parafialny Oddział Akcji Katolickiej działający przy parafii MBNP w Mielcu (zwane dalej Organizatorem) dla przedszkoli i szkół podstawowych, zwanego dalej „Konkursem”, oraz
    w celach informacyjnych i promujących Konkurs, wizerunku i wypowiedzi mojego dziecka/podopiecznego, utrwalonych jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci dokumentacji filmowej lub dźwiękowej).

    1. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie. Dla potrzeb Konkursu wizerunek mojego dziecka/podopiecznego może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania
      i kompozycji a także zestawiony z wizerunkami innych osób, może być uzupełniony towarzyszącym komentarzem, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających na potrzeby Konkursu oraz w celach informacyjnych, promujących Konkurs – bez obowiązku akceptacji produktu końcowego.
    2. Niniejsza zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności rozpowszechnianie na stronie internetowej parafii Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mielcu.
    3. Wizerunek dziecka/podopiecznego nie może być użyty w formie lub publikacji obraźliwej dla dziecka/podopiecznego lub naruszać w inny sposób dóbr osobistych dziecka/podopiecznego.
    4. Jestem świadomy/a, że mam prawo dostępu do treści danych mojego dziecka/podopiecznego oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.
    5. Ponadto oświadczam, że zostałem/-am poinformowany/-a o celu Konkursu i w pełni go akceptuję.

 

………………………………….…………………………..

(data i podpis przedstawiciel ustawowy autora/opiekun prawny autora)

drukuj